Wegwijs in financiële ruimte

Nationale-Nederlanden draagt consumptief krediet over aan Lender&Spender

Datum: 27 mei 2024

Contracten recentelijke overgedragen

Heb je een consumptieve lening bij Nationale-Nederlanden? Dan heb je misschien al gemerkt dat er iets veranderd is. Nationale-Nederlanden heeft namelijk besloten om te stoppen met het aanbieden van consumptief krediet. Maar geen zorgen, je lening is in goede handen. Vanaf 3 april 2024 zijn alle lopende leningen overgenomen door een andere financiële onderneming: Lender&Spender. Lees verder om te ontdekken wat dit voor jou betekent!

Waarom de overdracht?

Nationale-Nederlanden heeft in maart 2023 al de beslissing genomen om te stoppen met het aanbieden van nieuwe leningen. Na zorgvuldig onderzoek is besloten om helemaal te stoppen met consumptief krediet. De lopende leningen zijn nu overgedragen aan Lender&Spender. Nationale-Nederlanden heeft deze keuze zorgvuldig overwogen en is ervan overtuigd dat jouw lening bij Lender&Spender in goede handen is.

Wat betekentdit voor jouw lening?

De overdracht van jouw lening naar Lender&Spender heeft gelukkig weinig impact op de voorwaarden van jouw lening. Alles blijft hetzelfde zoals:

  • De looptijd van jouw lening verandert niet.
  • De maandelijkse termijnbedragen blijven ongewijzigd.
  • Eventuele betalingsregelingen die je hebt getroffen, zijn ook overgenomen door Lender&Spender.

Kortom, je lening blijft zoals je gewend bent, maar wordt vanaf 3 april 2024 beheerd door Lender&Spender.

Wat verandert er wel?

Hoewel de voorwaarden van jouw lening niet veranderd zijn, is er een klein praktisch verschil. Sinds de overdracht is Lender&Spender verantwoordelijk voor het incasseren van je maandelijkse betalingen.

Andere producten bij Nationale-Nederlanden

Maak je geen zorgen als je ook andere financiële producten hebt bij Nationale-Nederlanden. Voor deze producten verandert er namelijk niets. Alles blijft zoals het is. De overdracht heeft alleen betrekking op de consumptieve leningen.

Vragen? We helpen je graag!

We begrijpen dat een verandering als deze vragen kan oproepen. Gelukkig blijft je tussenpersoon onveranderd. Je kunt bij vragen dus terecht bij jouw vertrouwde adres. Zo kunnen alle klanten van Geldshop waarvan de contracten zijn overgedragen, contact opnemen met onze deskundige kredietspecialisten. We zijn bereikbaar op werkdagen van 9 tot 17 uur op 088-8282222.

Recente artikelen

18 april 2025
Zo kom je van je creditcardschuld af!

Manieren om je creditcardschuld af te lossen Een creditcardschuld op je Visa of Mastercard kan je flink in de weg zitten. De rente loopt snel op en voor je het weet, raak je het overzicht kwijt. Gelukkig zijn er slimme manieren om van je schuld op je creditcard af te komen. In dit artikel leggen […]

16 april 2025
Geld lenen naast je hypotheek, wat zijn de mogelijkheden?

Kun je geld lenen naast je hypotheek? Geld lenen naast je hypotheek: mag dat eigenlijk wel? Het is een vraag die we bij Geldshop vaak krijgen. En dat is niet gek. Want stel je hebt net een huis gekocht en je wilt nog verbouwen, nieuwe meubels kopen of je woning verduurzamen. Dan is extra financiële […]

14 april 2025
Doe de jaarlijkse lening check!

Check je lening: wanneer heb jij voor het laatst gekeken? Je hebt ooit een lening afgesloten, de aflossing loopt prima en je denkt er verder niet meer aan. Begrijpelijk, maar niet verstandig. Net als je energie- of internetabonnement verdient ook je lening een regelmatige lening check. Want je situatie kan veranderd zijn – en dat […]

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram