Kan ik mijn lening (tijdelijk) verhogen?
Indien uw persoonlijke en financiële situatie dit toelaat, kunt u gewoon uw lening verhogen. Zowel Geldshop als de aanbieders waarvoor wij bemiddelen zijn geopend en onze medewerkers werken vanuit huis. De verhoging van uw lening kunt u aanvragen op onze website of door te bellen met 088 – 828 22 22 (op werkdagen van 9 tot 21 uur).
Kan ik uitstel krijgen voor het betalen van mijn maandtermijn?
Indien u financieel wordt geraakt door de Corona-crisis op dit moment en u dus niet aan uw betalingsverplichting kunt voldoen, neem dan contact op met uw eigen kredietverstrekker:
- Interbank: 020-6608720
- Defam: 030-6596600
- Nationale Nederlanden: 088-6630663
- Qander Consumer Finance:073-6462530
- BNP Paribas:088-6556160
Gaat de rente van mijn doorlopend krediet stijgen?
Een aantal hypotheekverstrekkers hebben al hun rente verhoogd. Of de rente op leningen zal volgen is nog niet bekend. Indien u zekerheid wenst, kunt u uw doorlopend krediet omzetten in een persoonlijke lening. Neem contact met ons op via 088 – 828 22 22 of laat uw gegevens achter op dit formulier.
Verstrekken banken nog wel kredieten in deze crisistijd?
Jazeker, via Geldshop kunt u gewoon een krediet aanvragen, alle kredietverstrekkers waar wij voor bemiddelen blijven aanvragen in behandeling nemen.
Gaan de rentes van consumptieve kredieten nu ook omhoog, net als de hypotheekrentes?
Op dit moment zijn de rentes op de consumptieve kredieten nog niet gestegen, maar wij sluiten wij niet uit dat dit gaat gebeuren. Wat we wel weten, is dat de rente nu nog historisch laag is.
Kan ik een lening krijgen als klant zonder mijn inkomen te hoeven aan te tonen, als een soort tegemoetkoming?
Nee, dit kan niet. De procedure voor het verkrijgen van een krediet blijft onveranderd. U dient bij het aanvragen van een krediet altijd inkomen en woonlasten aan te tonen.
Zijn de kredietverstrekkers nu strenger geworden als ik een kredietaanvraag doe?
Op dit moment hanteren de kredietverstrekker dezelfde richtlijnen bij het verstrekken van een krediet als die van voor de crisis. Het kan echter zo zijn dat kredietverstrekkers dit beleid aan zullen scherpen, waardoor er minder mogelijkheden zullen zijn voor consumenten met een minder bestendig inkomen (waaronder tijdelijke dienstverbanden, uitzendkrachten e.d.)
Waarom zijn jullie nog open? Dat kan toch niet ivm de nieuwe maatregelen die ingevoerd zijn?
Bij Geldshop vinden wij de gezondheid van onze medewerkers heel belangrijk. Daarnaast vinden wij het vanzelfsprekend dat wij ons als bedrijf aan de gestelde maatregelen houden. Daarom werken al onze medewerkers op dit moment thuis, zodat wij u de service kunnen blijven verlenen die u van ons gewend bent. U kunt ons dagelijks bereiken van 9 tot 21 uur en tevens zijn wij bereikbaar per mail en via Whatsapp